24 nov. 2009

suris

Nyduschad, känner mig fresh värre! Kanske inte så mycket, men lite grann iaf. Jag har varit på världens sämsta humör ever idag, förlåt alla som jag drygat mig mot. Det är absolut inget eller ingen som jag är arg eller sur på och inget speciellt har hänt så men ändå har jag varit på sånt här humör? Det är så jobbigt, man känner sig som två olika människor i samma huvud, först vanliga jag och sen "suris-bajskorv-dryga-Alicia". Och så om någon gör något litet, kanske flyttar benet under bänken såatt det nuddar mitt, DÅ skriker nästan "suris-bajskorv-dryga-Alicia" och håller på att explodera "varför ska hon ha foten sådär den jävla kärringjäveln" eller liknande tänker jag då, samtidigt som vanliga jag tänker tillbaka och säger till "suris-bajskorv-dryga-Alicia" "men shit! skärp dig spelar det någon roll eller?". Jag tror de flesta fattar, asdrygt är det och så får man skuldkänslor.."/

Dåliga humöret kan bero på allt som är i skolan nu, man borde inte sätta så mycket prov och redovisningar sista veckan innan vi åker "hem" på APU. Imorn är, tack och lov, de mesta över. Engelska prov, spanska redovisning och samhälls redovisning. Och så prov på torsdag matte. Usch och bläää! Har inte hunnit plugga till någon av proven, jo matten lite men de är för att jag tycker det är roligt men spanska och engelskan kan gå och ta sig. Tänker citera kära Hanna angående pluggandet till proven, såhär sa hon:"nej jag skiter i att plugga till engelskan, varför skulle jag när jag ändå inte kommer att lära mig allt" några mycket kloka ord från Järvsöbon. Jag var snabb på att tillägga efter Hanna att jag tänkte precis likadant för en eller två veckor sedan, när vi fick reda på att vi skulle ha prov :)

Aja, helt slut nu. Vi hade avslutning i badhuset alla på elevhemmen tillsammans med två av jourerna. Ganska så mysigt, även fast jag inte badade eller var på bra humör utan satt vid sidan av och surade och klagade på magvärk. Magvärken måste jag tillägga var inte självförvållad, det var risgrynsgröt till middag som jag hatar så fick överleva på mackor och om man är som jag gluten-och laktosöverkänslig, så får man jätteäckliga smuliga mackor. Inte alls sånna goda som alla andra fick. Och för att inte svälta var jag tvungen att stoppa i mig två av dom goda mackorna som jag inte tålde, ren överlevnadsinstinkt. Det är Culinars fel..

Men nu ska jag faktiskt ta och gå och lägga mig :) känner att sömnen behövs tills imorn, lägger upp en bild ifrån badhuset också :)

chilla pung //Alicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar