28 nov. 2009

bakning, jobb, jul och underbara syskon.

Har sett klart på filmen nu, Gamer tror jag det hette, riktig bra. Typ som sims i verkliga livet, sjukt.
Gick upp tidigt idag och bakade, julgalen som jag är så har jag fått mamma att gå med på att vänta med det mesta av jul-pyntet tills nu idag när jag är hemma. Och man måste ha lussebullar och glögg när man julpyntar (ger mer känsla) så upp klev jag vid 6 med Sippan och vi ställde oss och bakade som tokingar (recept från arla.se). Sen jobbade jag 10-17, inget speciellt hänt där direkt. Kommer hem och upptäcker förskräckt att det finns typ 7 lussebullar kvar -.- och utav dom fick jag typ 3! Och som vi kämpade jag och syrran med dom imorse..
Aja sen har vi gjort fint fint juligt i hela huset (fatta elräkningen det borde bli!!).
Mamma har fått sin lärarexamen nu och är klar! Jag är så jävla stolt över min mamma! Så extra god mat blev det också.
Ska lägga upp bilder också, sen ska jag sova. Har lovat Sippan att hon ska få sova med mig inatt, igen=), hon har varit urgullig, ritat typ HUNDRA brev och lappar och dikter och kort till mig. Om man bara kunde förklara för vissa hur mycket det lilla dom gör betyder för en =)

Lillasyster bakar och envisades med lusse-sniglar
mumms mumms och en massa ljus ska det vara
Och en massa tomtar , hon är för söt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar