5 dec. 2009

Äntligen!

Så är det lördag och min sista dag på ica, för stunden alltså, jobbar inte förrän på onsdag nästa vecka, lovely!
Har fått nån slags förkylning tror jag, hostar som jag-vet-inte-vad, irriterande värre. Och det gör ont :( Bättre blir det inte av den torra och kalla luften på ica. Ska verkligen försöka och passa på att sova ut ordentligt! Inatt sov jag ingenting, lade mig jättetidigt och på grund av halsont så drack jag te innan jag gick och lade mig (som ledde till toabesök runt 2), sen somnade jag, vid 3 vaknade jag av mamma som skällde på Sally (arma hund, mamma visar henne ingen nåd), sen somna jag igen och vaknade runt halv 5 och var så där outhärdligt torr i halsen och näsan så att det gör ont. Bajs tänkte jag och försökte andas hälften med näsan och andra hälften med munnen för att minska smärtan, resulterade i att jag istället blev snorig och inte kunde somna p.g.a. det. Sen ringde alarmet halv 8, och på jobbet kl 9. Stängde idag, döjobbig och stressig dag. Det brukar vara lugnt på ica, liksom fööör lugnt, men idag fick vi till och med ha TVÅ kassor öppna, nästan värsta sommar-rushen!
Nu ska jag gå och ta min hostmedicin, med karamellsmak, hihi!
//Alicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar